Mitt första år utanför skolan.

Idag är det alltså exakt ett år sedan jag tog studenten. Men vad tiden går. Fast för ett år sedan var jag ändå en helt annan människa. En blyg och rodnande fattig student med ett grumligt grått tandställningsleende. Nu, enligt migsjälv, en ganska asrik (känns det som efter skatteåterbäringen iallafall), betydligt mer självsäker och glad ung vuxen. (Trots att jag fortfarande blir frågad då och då om jag verkligen är över 15)
Jag har tvingats skiljas från flera jag älskar och sagt hejdå till huset jag växt upp i. Men jag har även fått nöjet att hinna prova på fyra väldigt olika yrken, bestämt mig för vad jag vill jobba med när jag blir äldre, sökt till högskolor kors och tvärs över hela södra Sverige, vart i Cypern och Turkiet och Sälen (och Malta om en vecka), och träffat så många underbart fina nya människor. 

Nu taggar vi resten av livet tycker jag. Och vi börjar med en riktigt fin sommar.

Vi citerar Jonas Gardell

"Nu ska jag gå ut i sommaren, och leva mitt liv. Det enda liv jag haft, det enda liv jag kommer få, det enda liv jag nånsin velat ha. Å du som lyssnar ska fanken inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart."

Från hans fantastiska sommarprat i P1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0